20-4-2020

MVO en Social Return on Investment

Na de succesvolle SROI inzet in 2018 hebben we in 2019 als Partners voor Jeugd een SROI-resultaat van €586.909,- gerealiseerd. Hiermee is de SROI van ons samenwerkingsverband bijna verdubbeld en hebben we dit structureel in de organisatie geborgd. Onze bedrijfsondersteuningstak heeft dit, namens Partners voor Jeugd grotendeels gerealiseerd door samenwerkingsverbanden aan te gaan met sociale organisaties. Zie ons SROI-rapportage over 2019 voor een volledige toelichting van onze SROI inzet.

SROI

Social Return On Investment (afgekort SROI) gaat in het algemeen over het bieden van werk aan- en het opleiden van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Binnen ons samenwerkingsverband Partners voor Jeugd dragen we ook in de ondersteunende dienstverlening bij aan SROI. Zo benutten wij onze inkoopkracht maximaal om meer sociale impact te creëren en kopen wij in bij organisaties die een percentage van de contractwaarde terug laten vloeien in de maatschappij. Dit doen onze leveranciers onder andere door het creëren van leer- en werkplekken, coaching vanuit eigen kerncompetenties of door circulair inkopen.

Theme picker